Jen tak mimochodem - Chvála Mirky Spáčilové

Kdybych  chodil do kina, či si pouštěl televizi jen na základě  recenzí, doporučení,   rozhodně  bych  nikdy  nepominul  názory Mirky Spáčilové…

Nevím jestli jsem něco podstatnějšího nepřehlédl, nebo časem  nezapomněl, ale po těch desítkách let, co Mirku Spáčilovou registruju,  si  nevzpomínám,  z její strany, na jediný faul, úlitbu bohům...

Dokonce i v čase tak zvané televizní -  spacákové krize, z přelomu tisíciletí, si paní Spáčilová  dokázala, jako jedna z mála lidí od fochu,  zachovat   zdravý rozum. S nadhledem komentovala tuhle frašku -  tvářící se jako statečný  boj za svobodu médií, na kterou dodnes těžce doplácíme.

Pokud by někdo, v oblasti umění, zasloužil  ocenění za celoživotní dílo, neměl bych v tomto případě nejmenší pochybnost.

Často nechválívám, tuhle úvahu má  vlastně  na svědomí   recenze na, řekněme film,  Prezident Blaník, na kterou jsem včera úplnou  náhodou narazil.

Hned jsem si připomněl, jak  jsem se na tohle dílko, odvysílané ČT v hlavním večerním čase, hodlal dívat, ale tak upadlý  politický humor (tumor) jsem, přes veškerou snahu, vydržel sledovat tak maximálně  dvacet minut.

Dál jsem o tom už nepřemýšlel .Jak známo, o té jejich České televizi nemám  nejmenší iluze, jen jsem tehdy  šel -  s myšlenkou na  promrhané koncesionářské poplatky, nezvykle brzy spát.

To paní  Spáčilová byla mnohem trefnější  - elegantnější:

„Že politici lžou, předpokládá národ už jaksi všeobecně. Ale že mu bude lhát i Prezident Blaník, to zabolí. Sliboval totiž komedii, dokonce satiru. Zbyla děravá moralitka, jak lze vlídněji popsat slátaninu.“

 

 „… upekl se  polotovar určený výhradně k okamžité jednorázové spotřebě, s maximální trvanlivostí do příštích voleb, prakticky neprodejný kamkoli za hranice, ale ze všeho nejvíce nastavovaná reklamní vějička.

Jaksi dodatečně  mi, zase jednou,  promluvila  z duše….

Autor: Josef Havránek | pondělí 16.4.2018 8:00 | karma článku: 24,17 | přečteno: 231x